Jakob Ellemann-Jensen

Partiformand
Folketingsmedlem: 1/9 2011-

Kandidat for Venstre i Århus Syd kreds

Jakob Ellemann-Jensen har været formand for Venstre siden september 2019, og har været medlem af Folketinget siden 2011.

Han er uddannet erhvervsjurist med en cand.merc.jur. fra Copenhagen Business School. Inden Jakob Ellemann-Jensen blev valgt til Folketinget, har han haft både en militær og en civil karriere.

Han har bl.a. været udsendt som kaptajn på mission i Bosnien-Hercegovina som del af Den danske Bataljon. Jakobs erfaringer fra militæret og erhvervslivet har været med til at forme ham som politiker, da han har prøvet mere og andet end livet på Christiansborg.

E-mail: jakob.ellemann-jensen@ft.dk
Telefon: 61 62 51 73

Heidi Bank

Boligordfører
Folketingsmedlem: 5/6 2019-

Kandidat for Venstre i Aarhus Øst kreds

Formand for Ligestillingsudvalget
Næstformand for Boligudvalget
Medlem af Erhvervsudvalget
Medlem af Udlændinge- og integrationsudvalget

Heidi Bank har været valgt til Folketinget for Venstre siden 2019 og er Venstres boligordfører og formand for Folketingets Ligestillingsudvalg. Heidi er derudover medlem af Erhvervsudvalget, Forsknings- og Uddannelsesudvalget, Udlændinge- og Integrationsudvalget og Kirkeudvalget.

Hun er oprindeligt bankuddannet og sidenhen uddannet ejendomsmægler og valuar. Heidi har ligeledes læst teologi i en periode baseret på en livslang interesse for etik, filosofi, historie og religion.

Inden Heidi blev valgt til Folketinget, har hun gennem en årrække drevet selvstændig ejendomsmæglervirksomhed. Hendes erfaringer som ejendomsmægler, hvor hun hver dag er kommet tæt på mennesker og deres liv, har været med til at forme hende som en politiker, der ved, at danskernes bolig er rammen om familiens tryghed og trivsel.

Privat er Heidi gift med Per Bank og sammen har de to sønner på henholdsvis 20 og 23 år. Efter år i Budapest og London pga. arbejde flyttede familien i 2012 til Aarhus:

”Det har været det bedste valg, vi overhovedet kunne tage. Årene har været fyldt med nye venskaber. Og alt det som Aarhus kan af natur, kultur, sport, land og by”

Heidi blev i 2017 valgt til Aarhus byråd med 2109 personlige stemmer. Hun valgte ikke at genopstille i 2021. Men i stedet at hellige sig folketingsarbejdet, hvor der er tryk på.

E-mail: heidi.bank@ft.dk
Telefon: 61 62 36 05

Tina Lund Sørensen

Folketingskandidat
Kandidat for Venstre i Aarhus Vest kreds

Tina Lund Sørensen er opvokset på en gård i Thorsager på Djursland og bor i dag i Aarhus, hvor hendes politiske engagement begyndte i slutningen af 1990’erne i Venstres Ungdom i Aarhus. Hun har siddet i en række bestyrelser og arbejdet som kampagneleder.

Tina har tidligere boet i London og sidenhen i København, hvor hun tog sin uddannelse og har arbejdet i Fødevareministeriet, Bech-Bruun advokatfirma og Østre Landsret. På nuværende tidspunkt er hun ansat ved strafferetten i Aarhus.

E-mail: lundvu@hotmail.com

Telefon: 30 28 49 72

Gustav Juul

Folketingskandidat
Byrådsmedlem siden 2013

Kandidat for Venstre i Aarhus Nord kreds

Gustav er født i Aarhus og opvokset på Fyn.

Han er uddannet officer fra Hærens Officersskole og civiløkonom (HD-O) fra CBS og er i dag oberstløjtnant af reserven.

Som officer har Gustav løst opgaver bl.a. i Baltikum og Afrika.

Gustav forlod jobbet som officer i 1999 og har siden været beskæftiget i forskellige virksomheder og været selvstændig.

I dag arbejder Gustav med forretningsudvikling indenfor vedvarende energi.

Privat er Gustav gift og har to voksne sønner.

E-mail: gustav.juul@keyocus.com